Teknolojiyi kullanmaktan ziyade üretmenin önemine dikkat çekmek, kodlamayı ve çok uluslu iletişimi geliştirmek adına uygulanan projeye, Türkiye ,Azerbaycan, Portekiz, Yunanistan, Sırbistan, Polonya, Ürdün, Romanya ve İspanya'dan yüze yakın öğrenci katılıyor. Yunus Emre Ortaokulu, 5 ve 6. sınıf kademelerinden gönüllü 25 öğrenci ile ortaklık sağlanan projede öğrenciler kodlama ve yazılım dünyasına adım attı. Kod blokları ile yazılım geliştirme imkanı sunan Scratch platformu ile kodlama öğrenen öğrenciler problem çözme, algoritmik düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve tasarım gibi alanlarda becerilerini geliştiriyor.Öğrenciler; Scratch ile kendi etkileşimli hikâyelerini, oyunlarını, animasyonlarını üretme fırsatı bulmaları yanında, eğitim öğretim sistemlerinde önemli bir yere sahip Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik bilgi ve birikim sahibi oldu, projenin her aşamasında eğlenerek ve üreterek okullarında kodlamaya dikkat çekmeyi başardı.
EĞİTİM
16 Mayıs 2022 - 07:11
Öğrenciler kodlama ve yazılım dünyasına adım attı
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Yunus Emre Ortaokulu, Bilişim Teknolojileri öğretmeni İlknur ARAÇ’ın kurucusu olduğu “Coding With Scratch”, “I’m Meeting With Web2.0”, "We Are Coding With Scratch" ve "My First Code" çok uluslu eTwinning projeleri uygulanmaya başlandı.
EĞİTİM
16 Mayıs 2022 - 07:11